RETALLS DE PREMSA
- (...) Fuimos sorprendidos por toda clase de finas y sutiles variaciones que Belén Cabanes consiguió sacar de sus minúsculas percusiones...
WILLIAM BIARD.
SUD-OEST 27/10/98.
- Udaeta sempre amb moviments refinats estava recolzat per Belen Cabanes, que durant tot el recital estigué a l’alçada del que el mestre li exigia i que demostrà la seva personal vàlua (...)
ALFONS HEREU I RUAX.
- (...) La seva peça “per tarantos”, que les mans i el cos de Belén Cabanes varen embellir i embojiren l’auditori.
ALFONS HEREU I RUAX.
- Cada vez que los matices expresivos se sumaban a la fuerza gestual y sonora que salía de sus castañuelas, se dibujaban estampas de un encanto indecible.
KLAUS ALBRECHT.
NRZ ESSEN.
- Pudimos disfrutar del baile de Belén, desde su danza española hasta su flamenco diálogo de pies y castañuelas con José y una prolongada ovación a los artistas.
MARJOLEEN VAN DER MEER.
LA VANGUARDIA 24/06/00.
- Il flamenco di coinvolgente, fascinosa, elegantísima sinuosidad de la Cabanes, magnifica danzactrize.
SARA PATERA.
GIORNALE DI SICILIA 18/11/00.
- (...) La maestría tècnica de l´us de les castanyoles i la forta sensualitat expresiva de les figures de la Cabanes (...)
PIPPO ARDINI.
LA SICILIA 22/11/00.
- Belén Cabanes, una joven y extraordinaria bailarina - bailaora y prodigiosa castañuelista que da certera y exquisita réplica a José.
MIGUEL GARCÍA ORTIZ.
DIARIO DE BURGOS 03/04/02.
- La actriz-bailarina, una de las mejores, enseña su temperamento y con su manera de bailar y su expresión, embauca al público con su gran personalidad
ULRIKE BREIT
NEUE VORARLBERGER TANGESZEITUNG
DORNBIRN.AUSTRIA.9/6/003.
- Belén Cabanes se ayuda tanto de lo tradicional como de lo contemporáneo y su manera de bailar e interpretar sólo se puede resumir diciendo: es siempre Belén, siempre impresionante.
CHRISTA DIETRICH
VORARLBERGER NACHRICHTEN. 9/6/2003
- En el recuerdo del público quedó un suspense con mucha energía y disfrute.El canvio de música lenta, buena voz y mucho temperamento era explosivo con el baile de la Cabanes.
SÜDDEUTSCHE-ZEITUNG-REGION-FREISIN.
MATTHIAS VOGEL. 10/6/2003
- La fuerza interpretativa de la bailaora Belén Cabanes hace que uno se quede con ella si ha tenido la posibilidad de verla en un escenario.
“POR LA DANZA”MADRID
M.L.C. ENERO 2004
- La bailarina-bailaora, según exigencias de la partitura, desplegó braceos sensuales, zapateados medidos y un toque de castañuelas templado y preciso,….
OVIEDO 26/03/06
CRÍTICA MUSICAL Música cortesana
MARIAN PIDAL
- I finalment, Belén Cabanes, amb unes castanyoles molt ben afinades, precises, lleugeres, engrescadores..L’instrument més humil i dels més difícils del món.El seu cos que dibuixa la música omplint el buit i també oferint-lo. Pura màgia.
Mònica Planes
Cap d’Estudis de l’Escola de Musica Freqüències.
Diari de Vilanova, 25-10-2013
- ...Amb desimboltura natural i elegància modernista Belen va desgranar un repertori on els Joaquims (Malats, Rodrigo, Turina) tingueren la seva ració de seguidilles. Les aportacions i explicacions prèvies omplien de sentit un espectacle que va créixer fins a embolcallar l’anima de tots els presents.
L’ECO de Sitges
Setembre del 2020
Isidre Roset i Juan. Crític d’art.
Text dedicat
MARFIL I FUSTA
Les castanyoles tenen la cansada duresa del flamenc i la lluïssor funerària
d’un cop damunt la fusta. El cop d’ossos i dents. La calidesa de la mà que
les recull amb dolcesa i les fa colpejar amb una ordenada violència.
Senzilla com el mànec d’una pala, polit per tantes mans, l’eina petita i
poderosa evoca la queixa de la por amb la boca sense dents que s’obre i
tanca dins la mà. La sensualitat del dol, el ritme sense notes, sense cap
melodia. Agitat pels braços, l’instrument més vell del món roman dins del
palmell. De sobte colpeja en sec, sense cap ressonància, dispara, maleeix,
ocult com una arma.
…..
Joan Margarit